تفاوت چاپ هلیو با چاپ فلکسو

تفاوت چاپ سیلندر و چاپ کلیشه

چاپ فلکسو در مقابل چاپ هلیو:

این مقاله به منظور بررسی دقیق تر تفاوتهای اساسی در چاپ فلکسو در مقابل چاپ هلیو طراحی شده است. درک بهتر این دو فناوری چاپ باعث می شود که شما از روند صحیحی برای برنامه خود استفاده کنید. معایب و مزایای چاپ هلیو و چاپ فلکسو عوامل مختلفی را در بر می گیرد:

  1. هزینه و زمان ساخت کلیشه یا سیلندر
  2. بسترها یا مواد اولیه 
  3. جوهر(مرکب)
  4. ملاحظات زیست محیطی
  5. کیفیت

 

کلیشه چاپ فلکسو

 

اصول چاپ FLEXO

فلکسو به طور معمول از حامل تصویر پلیمر یا الاستومر استفاده می کند. که شامل موارد زیر میباشد:

  • آستین
  • سیلندر
  • صفحه

حامل تصویر برای ایجاد طرح برجسته چاپ نهایی مورد نظر حک شده است. سپس جوهر از طریق یک غلتک آنیلوکس بر روی حامل تصویر از مرکب منتقل می شود و سپس روی لایه چاپ می شود. چاپ فلکسو معمولاً با استفاده از پلاستیک های انعطاف پذیر و سایر مواد غیر متخلخل مانند فیلم ، برچسب ها ، فویل و سایر بسته بندی ها همراه است. فلکسو به دلیل تولید چاپ نمونه ای با جزئیات دقیق و خطی مورد توجه قرار گرفته است.

 

سیلندر چاپ هلیو

 

مبانی چاپ هلیو

فرآیند چاپ rotogravure یک روش چاپ intaglio است. چاپ هلیو با استفاده از جوهر به یک لایه با استفاده از یک صفحه فلزی که به طور معمول بر روی یک استوانه نصب می شود ، کار می کند. این صفحه اغلب از مس یا کروم ساخته می شود. تصویر یا متنی که برای چاپ در نظر گرفته می شود معمولاً به صورت لیزر در صفحه فلزی حکاکی می شود ، فرآیندی که اغلب نتایج با کیفیت بالا و دقیق را با تکرارپذیری خوب ارائه می دهد.

 

شباهت ها:

اما قبل از اینکه به اختلافات بپردازیم ، بیایید نگاهی به چند شباهت اصلی بیندازیم:

  1. هر دو فناوری شامل ایجاد آستین چاپ ، سیلندر و صفحه است.
  2. هر دو می توانند چاپ طولانی مدت و با حجم بالا را انجام دهند ، اگرچه فلکسو برای اجرای کوتاه تر می تواند مقرون به صرفه باشد.
  3. هر دو قادرند نتایج استثنایی ایجاد کنند.

 

 

تفاوت ها:

اکنون که ما شباهت های بین فلکسو و هلیو را مرور کردیم و روند اساسی هر یک را توضیح دادیم ، وقت آن است که نگاهی به برخی از تفاوت های اصلی بیندازیم:

 

هزینه و زمان برای سیلندر:

حامل های تصویر Gravure معمولاً بسیار گرانتر از حامل های تصویر فلکسو هستند و چاپ های بسیار با کیفیت تری نسبت به فلکسو ارائه میدهند. چاپ هلیو، زمان پرس بیشتری دارد ، زیرا سیلندرها به اندازه فرآیند چاپ فلکسو به تغییر مکرر نیاز ندارند.زمان تولید گراور معمولاً 3-4 برابر زمان تولید کلیشه ، در زمان تولید حامل تصویر است.

 

زیرمجموعه ها:

یکی از ویژگی های چاپ هلیو این است که به طور کلی برای لایه های متخلخل مناسب تر است. این یکی از دلایلی است که هلیو برای چاپ با جزئیات بالا روی فیلم هایی مانند پلی اتیلن،CPP، پلی استر و... انتخاب میشود.

 

جوهر:

تمایز کلیدی دیگر در flexo در مقابل gravure طیف وسیعی از جوهرهایی است که flexo می تواند با آنها چاپ کند.یکی از مشکلات چاپ هلیو این است که تعداد محدودی از مرکب ها با آن سازگار نبوده و فرآیند چاپ را مختل میکنند. Gravure به جوهر بیشتری برای چاپ احتیاج دارد که می تواند هزینه چاپ را افزایش دهد.

 

ملاحظات زیست محیطی:

با توجه به این واقعیت که هلیو به طور سنتی با جوهرهای پایه حلال همراه است (اگرچه قابلیت های جوهر بر پایه آب در حال پیشرفت بوده اند) ، فلکسو معمولاً گزینه های "سبزتر" در نظر گرفته می شود.

 

کیفیت:

flexo زمانی برای جزئیات دقیق و با جزئیات بالا در نظر گرفته می شد ، اما فناوری Gravure با تکامل بیشتر امکان چاپ با جزئیات بالاتر را فراهم می کند.

 

فلکسو یا هلیوگراور: تصمیم نهایی

همانطور که مشاهده می کنید ، تفاوت های زیادی بین چاپ فلکسو و چاپ هلیو وجود دارد.

 

دستگاه چاپ فلکسو

دستگاه چاپ فلکسو

 

دستگاه چاپ هلیو

دستگاه چاپ هلیو

 

برخی از انواع چاپ نایلون

چاپ سیلک چاپ لترپرس
چاپ افست چاپ فلکسو
چاپ ملخی چاپ استک

برخی از انواع لفاف های بسته بندی قابل چاپ

نایلون استرچ
سلفون
نایلون شیرینگ

 کدام فرایند برای شما مناسب است؟ این بستگی زیادی به شغل ، بستر و عوامل مختلف شغلی دارد که چاپ می کنید. یک فرآیند چاپ را جایگزین دیگری نکنید مگر اینکه با تیم داخلی مرتبط و یا یک متخصص حرفه ای  در حوزه چاپ مشورت کنید.


سوالات متداول :
جوهرهای مورد استفاده در چاپ هلیو در آب حل می شود پس در نتیجه آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.
یکی از مهمترین عیب های چاپ هلیو این است که تعداد کمی از مرکب ها با آن سازگاری ندارد. اما چاپ فلسکو در مقایسه با چاپ هلیو می تواند با تعداد بسیار بیشتری از انواع جوهر چاپ را انجام دهد. همچنین هلیو در هنگام چاپ جوهر بیشتری مصرف می کند که می تواند باعث بالا رفتن هزینه چاپ شود.
برای چاپ با جزییات دقیق چاپ هلیو نسبت به چاپ فلسکو مناسبتر است . زیرا چاپ هلیو سازگاری بهتری با لایه های اسفنجی دارد.
چاپ فلسکو از نظر قیمت به صرفه تر است زیرا حامل های مورد استفاده در چاپ هلیو از حامل های مورد استفاده در چاپ فلسکو بسیار گرانتر هستند. همچنین در چاپ هلیو پرس کردن مدت زمان بیشتری طول می کشد.


تنظیمات
مطالب مرتبط
چاپ نایلون و انواع آن چاپ نایلون و انواع آن
طراحی و تولید انواع محصولات نایلون طراحی و تولید انواع محصولات نایلون
چاپ نایلون شیرینگ چاپ نایلون شیرینگ
درباره NYLON درباره NYLON
چاپ روی نایلون چاپ روی نایلون
نایلون شیرینگ | خرید مستقیم و بی واسطه شرینک نایلون شیرینگ | خرید مستقیم و بی واسطه شرینک
ثبت سفارش پلی اتیلن ثبت سفارش پلی اتیلن
چاپ سلفون | تولید و خرید از کارخانه چاپ سلفون | تولید و خرید از کارخانه
نایلون وکیوم | تولید پلاستیک وکیوم نایلون وکیوم | تولید پلاستیک وکیوم
نایلون زیپ کیپ نایلون زیپ کیپ

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
5 + 7 = ?
نصب برنامه پترو پلیمر در گوشی و سیستم