بسته بندی چای

انواع بسته بندی چای

چای، رنگ، طعم، عطر و بو؛ حسی که با سبک زندگی ایرانی عجین شده است. حالا این معجزه چای در استکان کمر باریک و نعلبکی گل گلی مادربزرگ علاوه بر احساسی که فضای دلچسب محیط چاشنی آن می کند، به یک عامل مهم و حیاتی نیز وابسته است؛ «بسته بندی»
«بسته بندی» نقشی کلیدی و حائز اهمیت را در نگهداری و حفظ اصالت جنس، رنگ و عطر چای بر عهده دارد.به همین روی در ادامه به بررسی انواع بسته بندی چای میپردازیم.
چای، این نوشیدنی محبوب انواع مختلف دارد. قطعا به کرات نام چای سبز، چای ترش و چای ماسالا به گوشتان خورده است. بسته بندی چای به دلیل حساسیت زیاد آن در برابر عوامل محیطی چون رطوبت، گرما و نور حائز اهمیت است. با افزایش بازار رقابتی و صادرات چای بسته بندی مناسب آن به گونه ای که عطر و طعم آن به خوبی حفظ شود حائز اهمیت است.
عرضه چای بنا به وزن، حجم و نوع کاربرد به شکل فله ای، کیلویی و تکنفره( تی بگ) صورت می گیرد. به بسته بندی مجزایی که برای تی بگ تولید می شود اگر سه لایه باشد  اصطلاحا ساشه(sachet) می گویند.
بسته بندی چای معمولا از یکی از اجناس ذیل و یا ترکیب آن ها با یکدیگر تشکیل می شود:
پلی اتیلن
پلی پروپیلن یا سلفونی(Opp,Bopp,Cpp)
پلی استر
کارتن(مقوا)
عرضه چای به صورت فله ای معمولا در بسته هایی از جنس پلی اتیلن صورت می گیرد.
بسته بندی چای فروشگاهی به دو صورت زیر است:
کارتنی 
پاکت  بسته بندی
 
 
 
 
چای قبل از قرارگیری در کارتن حتما باید در لفافی بسته بندی شود که رایحه آن حفظ شود و نفوذ هوا و رطوبت در آن به حداقل برسد. لفاف هایی از جنس پلی پروپیلن( سلفونی) در انواع شفاف، مات و متالایز را می توان  بهترین گزینه برای بسته بندی چای در نظر گرفت.
پاکت های بسته بندی غالبا از پلی اتیلن، پلی پروپیلن( سلفون شفاف، مات و متالایز) و کرافت تولید می شود.
بسته بندی چای کیسه ای
چای کیسه ای (تی بگ) یا با لفاف و یا بدون لفاف بسته بندی میشود. لفاف چای کیسه ای می تواند به صورت یک لایه، دو لایه و سه لایه تولید شود. لفاف یک لایه غالبا از جنس پلی اتیلن و کاغذ است. لفاف دو لایه و سه لایه میتواند ترکیبی از پلی اتیلن، پلی پروپیلن(سلفون شفاف، مات، متالایز و صدفی) و پلی استر( مات، شفاف و متالایز) باشد. 
چاپ کیسه های بسته بندی چای
هیچ گاه تأثیر چاپ در افزایش فروش محصولات و خدمات را نادیده نگیرید. چرا که از این طریق قادر به معرفی هرچه بهتر محصولات و خدماتتان می باشید. مجموعه پتروپلیمر رنگین کمان با در دست داشتن به روزترین ماشین آلات قادر به تولید و چاپ انواع کیسه های چای با دو دستگاه فلکسو و هلیوگراور و با بالاترین کیفیت چاپ می باشد.

 

 

 

بسته بندی چای انواع مختلفی دارد که متناسب با وزن ، حجم، و نوع کاربرد آن قابل تغییر می باشد.

انواع بسته بندی چای:

بسته بندی چای کیلویی یا فله ای

بسته بندی چای ساشه(تکنفره)

پاکت متالایز

هر کدام از این بسته بندی ها، با توجه به نوع استفاده از چای نسبت به یکدیگر دارای تفاوت هایی می باشند. به عنوان مثال چای فله ای یا کیلویی اصولا در بازار برای فروش عمده مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه ماندگاری محصول و طعم و بوی آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

برای بسته بندی چای فله ای می تواناز محصول سه لایه یا دو لایه استفاده کرد. بسته بندی سه لایه (PETFILM+ALUMINIUMFOIL+POLYETHYLENE FILM) به دلیل نفوذناپذیری بالای رطوبت و انواع گازها بسیار مناسب می باشد اما می توان از محصول سه لایه( پلی استر+پلی استر متالایز+پلی اتیلن) یا دولایه(پلی استر+پلی اتیلن ) به دلیل صرفه جویی در هزینه ها استفاده کرد و از آنجاییکه در بازار عرضه محصول سریع انجام می شود، محصول رتبه دوم مناسب می باشد.

پاکت های متالایز در بسته بندی چای

 پاکت های متلایز پلیمری هستند که با لایه نازک فلزی  معمولأ پوشش داده می شود. آنها دارای ظاهر فلزی شبیه به فویل آلومینیوم بوده که از نظر وزنی و هزینه کاهش یافته است.

پاکت های متالایز بطور وسیعی جهت اهداف تزئین و بسته بندی مواد غذایی و همچنین برای کاربردهای مخصوصی همچون عایق کاری لوازم الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت پترو پلیمر رنگین کمان در زمینه تولید بسته بندی چای نمونه کار های بسیار با کیفیتی به کشور های عراق، ترکیه و افغانستان صادر نموده است.

 

بسته بندی چای

 

انواع بسته بندی چای

کیسه پلاستیکی (فله)
سلفون متالایز
قوطی فلزی
پاکت کرافت
 و ...

فرآیند تولید

عملیات متالایزه کردن با استفاده یک فرآیند تجزیه بخار به روش فیزیکی صورت می گیرد. آلومینیوم فلزی است که بطور متداول برای این منظور مورد استفاده قرار گرفته از طرفی دیگر فلزات نظیر نیکل یا کروم نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرند.

فلز حرارت داده شده و تحت خلاً تبخیر می گردد. این ماده متراکم شده بر روی فیلم پلیمری سرد در نقطه پائین تر از بخار فلز پوشش داده می شود.

این پوشش به مراتب نازک تر از فویل فلزی و در حدود 5/0 میکرومتر می باشد. این پوشش به مرور زمان تغییر رنگ پیدا نمی کند. در حالی که پلی پروپیلن و پلی اتیلن اغلب فیلم های رایج به منظور استفاده در متالایز کردن می باشند.

 

 

 

 

خصوصیات

پاکت متالیزه یک سطح نقره ای بازتابنده شبیه به فویل آلومینیوم دارد. این پوشش همچنین نفوذ پذیری  فیلم را به نور، آب و اکسیژن کاهش می دهد. از خواص این فیلم می توان به چقرمگی بالاتر، توانایی در مقابل حرارت دستگاه دوخت حرارتی، و دانسیته کمتر با هزینه ای کمتر از یک فویل آلومینیوم اشاره کرد. پوشش های متالایز برخی  مزایا را نسبت به فویل آلومینیوم ورقه ای دارند. تصور بر این بود که پاکت های  متالایز جایگزینی برای ورقه فویل آلومینیوم خواهند شد، اما این پوشش ها خواص ممانعت کنندگی به اندازه فویل آلومینیوم را ندارند. البته برخی از پاکت های متالایز شده خواص ممانعت کنندگی بسیار بالایی دارند، اما هنوز در مقایسه با فویل آلومینیوم مقرون به صرفه نیستند.

 

کاربرد ها

پاکت متالایز برای اولین بار برای اهداف تزئینی به عنوان زرق و برق دار کریسمس و سپس در مواردی از قبیل لفاف مورد استفاده قرار گرفت.

نایلون و پلی اتیلن متالیزه در بازار صادرات گوشت استفاده می شود. فیلم متالیزه همچنین برای پخت و پز در اجاق های مایکروفر (مایکروویو) استفاده می شود. به عنوان مثال کیسه پاپ کورن مایکروویو است.

بسیاری از مواد غذایی تنها به منظور ظاهر بهتر محصول، نیز با استفاده از پوشش های متالایز بسته بندی شده، که در مقایسه با محصولات رقیب که با استفاده از کاغذ چاپ شده یا فیلم های پلیمری بسته بندی شده اند منجر به تولید یک بسته با درخشش و بازار پسندی بیشتر می شوند.

پتروپلیمررنگین کمان با کادر مجرب در تولید، طراحی، چاپ و دوخت قادر به ارائه تمامی خدمات به تولیدکنندگان عزیز می باشد. چاپ در پتروپلیمررنگین کمان به دو صورت هلیو و فلکسو(هرکدام در هشت رنگ) قابل ارائه می باشد.

پتروپلیمررنگین کمان از همکاری با تولییدکنندگانی مانند: چای محمود، چای احمد، بسیار مفتخر است و آماده خدمت رسانی به دیگرتولیدکنندگان می باشد.

 

 


سوالات متداول :
برای این محصول پاکت متالایز پیشنهاد می شود که از لحاظ اقتصادی به صرفه است برای اطلاعات بیشتر از نوع محصول و یا سفارش محصول شما می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید شماره تماس:02187700091


تنظیمات
مطالب مرتبط
بسته بندی قهوه بسته بندی قهوه
لفاف های بسته بندی لفاف های بسته بندی
بسته بندی برای  خشکبار و حبوبات بسته بندی برای خشکبار و حبوبات
چاپ روی نایلون چاپ روی نایلون

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
5 + 1 = ?
نصب برنامه پترو پلیمر در گوشی و سیستم